5 Temmuz 2016 Salı

Canı Sıkılanlar İçin Kore Dizisi Tavsiyeleri - Tarihi Dizilere Mi Bakmıştınız?

Merhaba millet, naber?

Kore dizisi severlerin en büyük sıkıntılarından biri, izleyecek güzel bir dizi bulamama sıkıntısı. Evet, Google'a "kore dizisi tavsiyeleri" yazdığınızda bir sürü ama bir sürü tavsiye bloğu çıkıyor. Lakin sıkıntı, bu bloglardaki tavsiyelerin yeni başlayanlar için olması. Dolayısıyla, bir süredir kdrama ile ilgileniyor ve izleyecek doğru düzgün bir dizi arıyorsanız, nereye bakacağınızı bilemiyorsunuz. 

Madem dizi tavsiyesi vereceğim, o halde konulu şekilde ilerleyelim. Benim en az sevdiğim kdrama tipi, tarihi olanlar. Bu tarz diziler korede çok tutulduğundan, elbette ki bolca çekiyorlar. Kore tarihi hakkında zerre fikrimiz olmadığından, konuları anlamak bizler için biraz zor olsa da, değişik bir kültürü ve tarihi öğrenme açısından zevkli olabiliyor. Ben daha çok, geçmiş ile günümüz arasında bağ kuran, zaman yolculuklu, fantastik içerikli tarihi dizileri daha çok seviyorum. Kendimce oluşturduğum tarihi dizi top 5 listesinde hangi diziler var merak ediyor musunuz? O halde başlayalım: 

1- Faith: İzlediğim, daha doğrusu sonuna kadar izleyebildiğim ilk tarihi dizi olması sebebiyle, bendeki yeri ayrıdır. Goryeo krallığı döneminde, aynı zamanda çin prensesi olan kraliçenin saldırıya uğraması sonucu, kralın muhafızı cennetin kapısı denen bir geçitten geçerek, korenin lokman hekimi de diyebileceğimiz cennet doktorunu getirmeye gider. Tabii ki geçtiği yer bir zaman geçididir ve cennet doktoru olarak, esas kızımız plastik cerrah hatunu kaçırıp geçmişe götürür.  Kore dizilerindeki ezik kadın karakterlerden sıkılanlar için, son derece tatmin edici bir dizi. Zira kahramanımız gerek gelecekten gelmesi, gerek o dönemin insanlarının hayal bile edemeyeceği kadar iyi eğitimli olması, gerekse de kişilik yapısı itibariyle, pek öyle kimseye pabuç bırakmıyor. Elbette ki tüm bu kılıçlı savaşlı dövüşlü tarihi ortam ona göre değil, Ancak oturup ağlamak yerine kendince bir şeyler yapmaya çalışması inanılmaz güzel. 

2- Sungkyunkwan Scandal: İzlediğim tarihi diziler içersinde, supernatural olaylar barındırmayan tek dizi. Şu aralar ismi skandallarla anılan Park Yoochun'un Yoochun olduğu zamanlardan. Ve yine şu sıralar gerek Kore'de gerekse Çin ve Japonyada fırtınalar estiren Song Junki'nin erken dönem dizilerinden. Dünyanın en tatlı karakterlerinden biri olan Yeorim, yerim la ben bunu dedirtecek cinsten. 

Kadınların eğitim almasına izin verilmeyen dönemlerde, hiçbir erkekten geri kalmayan entelektüel birikimi nedeniyle, esas kızımız erkek kılığına girerek sungkyunkwan üniversitesinde eğitim almaya başlar. Bir yanında Park Yoochun, bir yanında Yoo Ah In ile uyuyan esas kıza kim imrenmez ki... Güçlü, zeki ve eğitimli bir kadın karakter barındırması açısından diğer dizilerden ayrılan bu dizimiz de, yine bedensel güç gerektiren zorluklarda kadınların çektiği güçlükler temalı cinsiyetçi mesajlar vermiyor değil. Ancak esas kızımız her koşulda bunların üstesinden gelmeyi bir şekilde başarıyor. GIRL POWER!!! 

3- Splash Splash Love: Bir zaman yolculuklu, tarihi dizi daha. Ancak bu bir mini dizi. Dolayısıyla tadı damağınızda kalıyor şimdiden söyleyeyim. Matematikten nefret eden esas kızımız, yağmurlu bir günde üniversite sınavına giderken bir su birikintisinden geçerek geçmişe gider. Burada, erkek (daha doğrusu hadım) zannedilerek kralın yakınında bulunma şansı kazanır. Kendi zamanında yetersiz olan matematik bilgisiyle geçmişte fırtınalar estirip adeta bir einstein muamelesi gören kızımız, ciddi manada fark yaratır.  Kore tarihine ve matematiğe farklı bir gözle baktıracak bu diziyi şiddetle tavsiye ediyorum. Başrol oyuncuları inanılmaz şirin. 

4- Scholar Who Walks The Night: Aslında Kore'de geçen vampir hikayelerini çok saçma buluyorum. Zira o kadar çok sarımsak tüketiyorlar ki, herhangi bir vampirin Kore sınırlarından içeri girebileceğini sanmıyorum. Adamlar vampirliğe karşı doğuştan bağışıklı, kanlarında sarımsak dolaşıyor. Lakin ki bir tarihi dizi olsun, hem de seksi bir vampir olsun diyorsanız, Scholar Who Walks The Night tam size göre. 

Road Runner'da Coyote'yi, Tom ve Jerry'de Tom'u, Tweety'de Sylvester'ı tutan biri olarak, ilk defa bir kore dizisinde kötü adamı tuttum. Biliyorum, siz de benim yerimde olsanız aynısını yaparsınız. Damon Salvatore'den sonra daha seksi bir vampir gelemez diyordum. Koreliler yapmış. Dediğim gibi, tarihi dizileri çok sevmememe ve Koreli vampir fikrini çok saçma bulmama rağmen, dizinin hayranı ve hastası oldum. 

5- Rooftop Prince: Yine zaman yolculuğu, yine ben. Eşinin öldürülmesi üzerine, katilleri aramak için yola çıkan veliaht prens, kazara geleceğe gidip bir çatı katına düşer. Daha önceki dizi önerilerimde hep geçmişe giden günümüz kadınlarının mücadelesi anlatılırken, bu dizide geleceğe gelen erkeklerin mücadelesi söz konusu. 

Klozeti kullanmayı bile bilmeyen dört erkeğin macerası sizi gerçekten gülmekten yerlere yatırsa da, dizinin sonunda kalbinizin bir köşesi burkulacak. Daha farklı bir sonu tercih ederdim ben açıkçası. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder